Wednesday, July 11, 2007

Tag Tuner

Es parasti mēģinu man vajadzīgās lietas sakārtot. Arī mana mūzikas kolekcija nav izņēmums - es šoreiz domāju tos daudzos mp3. Bieži vien šos failus apstrādāt pa vienam ir laikietilpīgi, kā arī reizēm aizmirstās par vienoto stilu, kā arī iemesliem, kāpēc tas bija jāievēro. Te nu ienāk prātā doma, ka to visu vajadzētu automatizēt: priekš kam desmit reizes jāraksta izpildītāja, albuma, žanra vai izdošanas gads? To var izdarīt tikai vienreiz. Un šeit palīgā nāk programma, kas ar to visu tiek galā.

Šādu programmu ir daudz, un es pats pat vienu tādu esmu rakstījis un pat kādu laiku izmantojis. Bet šķiet TagTuner ir tā, pie kuras es apstājos un saku: "jā, mani viņa pilnībā apmierina". Nu labi, "pilnībā" ir teikts pārāk skaļi, bet programma ir gana vienkārša un intuitīva, un tas ir jebkuras programmas galvenais pluss.

Par funkcionalitāti - nu, vispirms ar programmu var viegli apstrādāt muzikālo failu informāciju. Programma atpazīst un saglabā informāciju, gan ID3v1, gan ID3v2 formātos, dažādās to kombinācijās. Nu saprotams, ka failus mēs varam apstrādāt, gan pa vienam, gan vairākus uzreiz.
Otrkārt - failus un mapes mēs automātiski varam pārsaukt pēc šablona, izmantojot datus par muzikālās kompozīcijas nosaukumu, izpildītāju, albuma nosaukumu, albuma izlaišanas gadu u.c.
Treškārt, un kas man līdz šim bieži ir pietrūcis, var izmantot apgrieztu procesu - aizpildīt informāciju no faila nosaukuma. Sīkums, bet patīkami, ir iespēja automātiski tikt galā ar lielo un mazo burtu izmantošanā datos. T.i. es varu neiespringstot panākt tā, lai man visu vārdu pirmie burti sāktos ar lielo burtu.

Vēl daži sīkumi, bet būtiski - programma strādā ar mp3, wma failu formātiem, kompozīciju un izpildītāju nosaukumus var glabāt arī izmantojot piem. krievu burtus, ar programmu šos pašus apstrādājamos failus var arī atskaņot tur pat programmā, pie tam tai pat laikā šos failus apstrādājot. Kā es priekš sevis secināju, par cik man nav svarīga ekvalaizera funkcija, un "skini", tad nu Winamp atrašanās uz mana datora ir kļuvusi nepamatota. Vēl jo vairāk, ja nav jāstāv vaļā visai lielajai programmai, bet var viegli pārslēgties uz minimālo režīmu, kur ir redzams tikai "playlist" un mūzikas atskaņošanas vadības pogas.

Pie mīnusiem reāli varam pieskaitīt vienu lietu - nav iespējama teksta konvertācija pārsaucot failus. Manam arhaiskajam mp3 pleijerim ir problēmas ar krievu un latviešu speciālajiem burtiem. Kā arī ne visas CD/DVD rakstošās programmas ar to tiek galā. Esmu redzējis programmas, kurām ir tāda funkcionalitāte, bet tomēr šis pluss izrādījies mazāks, kā visi TagTuner plusi kopumā.






Plusi
  • vienkārša un intuitīva
  • pazīst vairākus muzikālo failu formātus (mp3, wma, u.c.)
  • iebūvēts un ērts mūzikas atskaņotājs


Mīnusi
  • nav konvertācija uz latīņu burtiem failu nosaukumos

No comments: